Happier Earth Project

Egy boldogabb Földért

Rólunk: stvaller

42307340324_274a08bbf7_k.jpg

Sziasztok kedves HEP tagok!

Bemutatkoznék nektek én is, mint a „stvaller” becenév alatt futó szerkesztője ennek a blognak. 21 éves egyetemista vagyok, 2018. márciusában költöztem Budapestre, ami valószínűleg a friss élmény miatt a későbbiekben majd több bejegyzésemet is meghatározza. Miközben próbáltam kitalálni, hogyan tudnám magam bemutatni nektek, azon gondolkodtam, hogy milyen lépések által jutok majd el és juthatnak el mások is egy olyan életmódhoz, amivel minél kevesebbet ártanak a „Föld anyának”. A bemutatkozásomat ezeknek a lépéseknek a segítségével igyekeztem megírni, hogy megismerjétek hol kezdődött bennem ez az egész, és hova tart.

Számomra a gimi a táptalaj, ahol eléggé érdeklődtem a biológia iránt, így ezt is választottam faktnak, majd ebből tettem emelt érettségit. Mázlisták voltunk a faktosokkal, mert egy nagyon jó arc, nagyon laza tanárral dolgozhattunk együtt, többek között ő volt az, aki felhívta a figyelmemet a környezettudatos létre. Na, itt léptem meg az első lépcsőfokot, azt, hogy felismertem azt a globális problémát, hogy kihasználjuk a bolygónkat és illene ez ellen valamit tenni, változtatni, mielőtt késő lesz. Ekkor még a szüleimmel éltem együtt, tehát kicsit korlátozva voltam életmódváltás területén, de legalább igyekeztem őket is inspirálni, figyelmeztetni. A felismerés után következett az érdeklődés; igyekeztem belemélyedni a témába az internet bugyrai és könyvek segítségével. Rájöttem, hogy nagyon sok mindent nem csinálok jól, és még mindig nem csinálok mindent úgy, ahogy kéne, de ez is a folyamat része, hogy szép lassan beleillesszük a helyes mintákat a mindennapi életünkbe, és egy idő után teljesen automatikusan végezzük azokat. Ahogy elkezdtem érdeklődni és változtatni, megjelent bennem egy bűntudat-érzés, amikor nem a bennem már tudatosult minták szerint jártam el, mert mondjuk a körülmények nem engedték meg. Ez a fajta bűntudat-érzés megjelenése nagyon fontos szerintem! Innentől kezdve nem csak elvárások irányítottak, hanem én is jobban éreztem magam, ha például a sört nem műanyagpohárba kértem, hanem a saját kis pohárkámba. Nagyon megkönnyíti a minták betartását, ha azért teszed, hogy jobban érezd magad a bőrödben. A következő lépésem az életmódváltás felé pedig ez a projekt lett. Előadásként indítottuk, ahol én workshop keretében mutattam meg, hogyan lehet dezodort és fogkrémet házilag készíteni természetes anyagokból. Az előadáshoz való felkészülés által nagyon sok minden újat tanultam megint csak, előtte én se csináltam még soha dezodort házilag, bár mindig ki akartam próbálni. Ezért is nagyon jó dolog ez a projekt, mert segít motiválni abban, hogy ne kényelmesedjek el, ne felejtkezzek el arról, hogy ezt igen is csinálni kell, van értelme. Úgy állok hozzá ehhez az egész projekthez, és remélem ti is, hogy tulajdonképpen együtt tanulunk és segítjük egymást abban, hogy minél többen felismerjük a problémát, érdeklődjünk, és szépen lassan a hétköznapi életünkbe olvasszuk bele ezeket a praktikákat, információkat.

Most pedig itt vagyok, hogy további bejegyzéseket írjak nektek, remélem olvasni is fogjátok ezeket és megszeretitek, amit mi itt csinálgatunk, meg amit majd ti fogtok csinálgatni.

\o/

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://happierearthproject.blog.hu/api/trackback/id/tr6214075695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Happier Earth Project

3 lány elhatározza, hogy megpróbál kényelmesebben, etikusabban, tudatosabban és bolygó-barátságosan élni - és ezt nem fél megosztani másokkal.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása